Perustettu vuonna 1992 | Miljoonien valitsema valuutanvaihtopalvelu
Usein kysyttyjä kysymyksiä



Miten tilaan Travel Money Online –palvelusta?

Voit tilata matkavaluuttasi seuraamalla 6 helppoa vaihetta, jotka on lueteltu alla.

  1. Valitse haluamasi summa euroina (pelkkinä numeroina).
  2. Valitse, haluatko lähetyksen lähimpään postiin vai noudatko tilauksesi ChangeGroupin toimipisteestä.
  3. Jos valitsit valuutan noudon ChangeGroupin toimipisteestä, valitse paikka, päivämäärä ja aika.
  4. Valitse, haluatko lisätä tilaukseesi takaisinostosuojan.
  5. Täytä huolellisesti kotiosoitteesi ja yhteystietosi.
  6. Valitse haluamasi maksuvaihtoehto.

Paljonko minulta veloitetaan, kun tilaan matkavaluuttaa verkosta?

ChangeGroup on maailman johtavia valuutanvaihtopalveluiden tarjoajia, ja verkkopalvelussamme saat hyvän vastineen rahoillesi. Emme veloita välityspalkkioita verkkopalvelussamme tehdyistä valuuttatilauksista. Jos haluat hyödyntää vakuutettua lähetyspalveluamme, summaan lisätään 12,90 € kertaveloitus, joka näkyy tilausyhteenvedossa. Tämän ansiosta voit tilata yli 500,00 € eurolla joutumatta maksamaan lisäpostikuluja.


Veloitetaanko toimituksesta?

Jos valitset toimituksen lähimpään postiin, summaan lisätään 12,90 € kertaveloitus, joka näkyy tilausyhteenvedossa.

Kaikki valuuttalähetyksemme on vakuutettu katoamisen, varkauden ja vahingoittumisen varalta.

Huomaa, että varaamme oikeuden muuttaa hinnoitteluamme ajoittain kustannusten muuttuessa.


Kuinka paljon voin tilata verkossa?

Pankkisi tulee hyväksyä kaikki verkko-ostot, ja ostorajoitukset ovat samat kuin pankkisi sopimusehdoissa.

Voinko tilata useampaa kuin yhtä valuuttaa?

Kyllä, voit tilata useampaa kuin yhtä valuuttaa kunhan tilauksen kokonaissumma ei ylitä pankin enimmäiskäyttörajaa ja tilaamiesi valuuttojen yhteenlaskettu summa ei ylitä 2 500,00 €:n rajaa.

Voidaanko tilaukseni toimittaa valitsemaani osoitteeseen?

Ei, turvallisuussyistä voimme toimittaa tilauksesi ainoastaan lähimpään postikonttoriin.

Miten tilaukseni toimitetaan?

Rahan lähettäminen postitse (Itellan käyttöehdot)

Rahaa, arvopapereita, arvometalleja tai niistä valmistettuja tuotteita tai muita arvoesineitä sisältävät lähetykset on lähetettävä postivakuutettuina. Lähetyksillä on vakuutusturva katoamisen, anastamisen ja vahingoittumisen varalta.

Postivakuutetun lähetyksen saapumisesta osoitepostiin ilmoitetaan saapumisilmoituksella.

Lähetys luovutetaan toimipaikassa kuittausta vastaan vastaanottajalle tai tämän valtuutetulle. Mikäli lähettäjä on rajannut kuittausoikeutta niin, että lähetys luovutetaan vain vastaanottajalle, ei lähetystä luovuteta kenellekään valtakirjaa vastaan.

Postivakuutetun lähetyksen hinta perustuu lähetyksen painoon ja vakuutusarvoon.

Hinnat ovat Itellan hinnaston mukaiset, www.itella.fi

Mitäs jos tilaukseni ei saavu?

Jos et saa tilaustasi sovittuun aikaan mennessä, soita Travel Money Online -asiakaspalveluun numerossa 09-7530 009 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen tilaukset@changegroup.fi

Tämä puhelinnumero löytyy myös tilausvahvistussähköpostistasi.

Mitä todistuksia tarvitsen noutaessani valuuttatilaustani Change Groupin liikkeestä?

Kun noudat tilaustasi toimipisteestämme, ota mukaan seuraavat:

  1. Tilausvahvistuksesi (tulosta sähköposti)
  2. Voimassaoleva passi, suomalainen ajokortti tai virallinen kuvallinen henkilökortti (ostossa käytetyn kortin nimen tulee vastata henkilötodistuksessa olevaa nimeä)
  3. Nouto onnistuu vain valitun toimipisteen aukioloaikoina (tiedot ilmoitetaan sinulle tilauksen yhteydessä ja löytyvät myös verkkosivuiltamme). Muista varata riittävästi aikaa tilauksen noutamiseen ennen lähtöä.

Mitä todistuksia tarvitsen noutaessani valuuttatilaustani postistae?

Kun noudat tilaustasi postista valmistaudu esittämään jokin seuraavista:

  1. Voimassaoleva passi, suomalainen ajokortti tai virallinen kuvallinen henkilökortti.

Tarvitsemaani valuuttaa ei ole listassa, miten voin tilata sitä?

Jos tarvitsemaasi valuuttaa ei ole hinnastossamme, valitse jokin seuraavista vaihtoehtoista:

  • lähetä sähköpostia osoitteeseen tilaukset@changegroup.fi
  • soita Travel Money Online -asiakaspalveluun numerossa 09-7530 009
  • käy toimipisteessä, jossa henkilökuntamme neuvoo sinua. Jos haluat etsiä lähimmän toimipisteen, klikkaa tästä.
Tein tilauksen, mutten saanut sähköpostivahvistusta. Mitä teen?

Koska vahvistusjärjestelmämme on automaattinen, näin ei pitäisi käydä. Jos niin kuitenkin tapahtuu, ota yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen tilaukset@changegroup.fi tai soittamalla Travel Money Online -asiakaspalveluun numerossa 09-7530 009

Mistä tiedän, mitä vaihtokurssia käytetään?

Jos haluat tarkistaa kurssit ennen tilaamista, käytä valuuttalaskuriamme. Valuuttakurssit näytetään myös koko tilausprosessin ajan.

Voinko muuttaa tilaukseni tietoja vielä vahvistuksen saatuani?

Et voi muuttaa tilausta sen jälkeen, kun maksu on hyväksytty ja vahvistus vastaanotettu.

Voinko perua tilaukseni?

Tilauksen perumiseen on eri vaihtoehtoja, katso lisätietoja käyttöehdoistamme.

Saanko verkkosivuiltanne saman kurssin kuin jos kävisin toimipisteessänne tilaamatta etukäteen verkosta?

Et, verkkosivuillamme esitetyt kurssit ovat hyvin kilpailukykyisiä ja ovat parhaiden valuuttakurssien joukossa. Voimme tarjota näin hyvät kurssit, koska verkkopalvelussamme ei ole samoja yleiskustannuksia kuin liikkeissämme. Voit sopia tilaamallesi valuutalle kuljetuksen lähimpään postiin tai voit noutaa sen toimipisteestämme.

En tiedä, mitä valuuttaa tarvitsen matkalleni. Mitä teen?

Jos et tiedä, mitä valuuttaa tarvitset matkallasi:

  • lähetä sähköpostia osoitteeseen tilaukset@changegroup.fi
  • soita Travel Money Online asiakaspalveluun numerossa 09-7530 009
  • käy toimipisteessä, jossa henkilökuntamme neuvoo sinua. Jos haluat etsiä lähimmän toimipisteen, klikkaa tästä.
Mistä tiedän, että maksutietoni ovat turvassa?

Tiedämme, että verkkopalvelusta ostaminen voi epäilyttää, mutta voimme vakuuttaa, että se on täysin turvallista: olemme arvostettu valuutanvaihtoyhtiö, jolla on yli 20 vuoden kokemus. ChangeGroup käyttää täysin suojattua verkkotilausjärjestelmää, jossa kaikki henkilökohtaiset tiedot pysyvät turvattuina. Noudatamme PCI-standardeja ja käytämme salattuja palvelimia, joilla kaikki tiedot salataan. Huomaa, ettemme koskaan kysy sinulta käyttäjätunnustasi tai salasanaasi sähköpostitse. Jos saat tällaisen pyynnön, älä vastaa siihen vaan ilmoita asiasta sähköpostitse osoitteeseen tilaukset@changegroup.fi

Miten henkilökohtaiset tietoni turvataan?

ChangeGroup ei ikinä luovuta tietojasi kolmansille osapuolille paitsi maksun käsittelyssä. ChangeGroup voi ajoittain ottaa sinuun yhteyttä tarjousten merkeissä tai lähettää sinulle alennuskoodeja, joita voit käyttää verkkosivuillamme. Voit luonnollisesti kieltää tällaisten sähköpostien lähetyksen klikkaamalla vastaavaa linkkiä sähköpostin lopussa. Lisätietoja on yksityisyydensuojalausekkeessamme.

Mitä hyötyä on takaisinostosuojasta?

Takaisinostosuojamme avulla voit säästää rahaa säilyttämällä saman kurssin, jolloin sinulle ei tule menetyksiä valuuttakurssin takia palauttaessasi ylijäänyttä matkavaluuttaa meille. Valuuttaa palauttaessa ei tule välityspalkkioita, kun valitset kurssin säilyttämisen. Lisätietoja on käyttöehdoissamme.

Mitä teen käyttämättömälle valuutalle palattuani matkalta?

Tarjoamme kaikissa toimipisteissämme takaisinoston ilman välityspalkkiota. Sinun tarvitsee esittää alkuperäinen kuitti, jossa näkyy että matkavaluuttasi on ostettu ChangeGroupilta. Huomaa, että ostamme takaisin valuuttaa vain samoissa arvoissa kuin myymmekin ja ilman välityspalkkiota ainoastaan alkuperäisen oston summaan asti. Jos haluat taata saman kurssin, voit valita takaisinostosuojan tilatessasi matkavaluuttaa. Takaisinostosuojan hinta on vain 10,95 € tilausta kohti.

Lähetä ylijäänyt valuutta (postivakuutettuna lähetyksenä) osoitteeseen Travel Money Online Buy-Back Service, The Change Group Helsinki Oy, WTC Helsinki, Lentäjäntie 3, 01530 Vantaa ja summa hyvitetään tilillesi.

Kahteen saatavilla olevaan takaisinostovaihtoehtoon sovelletaan erillisiä käyttöehtoja.

Miten Travel Money Online -asiakastuki on avoinna?

Travel Money -asiakastukemme on avoinna maanantaista torstaihin klo 9:00 - 18:00 ja perjantaisin klo 9:00 - 15:00 pois lukien pyhäpäivät.

Verkkotilauksia voidaan tehdä vuorokauden ympäri viikon jokaisena päivänä.